Plan de Afacere pentru un Food Truck | Partea I

Scenariu:

Oraș mediu ca dimensiune.

Meniu:

Pită grecească umplută cu crispy cubes

–pui/porc/vită împreună cu cartofi cubes cu sos de brânză cheddar și alte 3 sosuri.

Opțional adăugăm tofu cubes/soia cubes (versiune vegană).

Desert:

Outsourced cu o patiserie locală, un brownie însiropat cu ciocolată.

Băutură:

Frigider cu gama de băuturi populare coca-cola sau pepsi de la distribuitor.

Design:

Rulotă complet neagră, cu led-uri, reclamă luminoasă deasupra (dreptunghi luminos cu logo-ul împreună cu motto-ul firmei).

Un mascator în față rulotei (o masă semi-rotundă) împreună cu 4-5 scaune de bar unde oamenii pot consuma mâncarea.

Meniuri elegante luminoase ce dau o notă de eleganță și de superioritate a business-ului.

Locație:

Lângă un vad pietonal mare ales în funcție de unde poți primi autorizație de la primărie.

Sau

Lângă un vad auto mare dar cu locuri de parcare pentru accesul la food-truck.

Marketing – Awareness-ul local:

Postări video pe TikTok/Instagram/Facebook, care ulterior să fie promovate și cu target  pe raza orașului nostru.

Fără reduceri inițiale pentru a nu învăța clientul cu prețuri mici și pentru a evita reducerea încasărilor și a profitului.

Folosirea inteligentă a reducerilor, urmărind de aproape progresul.

Reclamă prin influenceri locali, preferabil de pe aceeași nișă cu ține care să primească comision din vânzări.

Analizarea îndeaproape a business-ului timp 3 de luni pentru a semnala și rezolva eventualele probleme și pentru optimizarea procesului.

Cererea de feedback de la clienți pentru îmbunătățirea serviciilor.

Livrarea:

Prin livratori (Glovo, Bolt). Pentru început evităm angajarea unui livrator personal pentru a evita costurile extra. 

LA CE TREBUIE SĂ FII ATENT:

Angajații reprezintă un aspect foarte important al business-ului tău. Pe lângă calitatea mancării, aceștia trebuie să se asigure că luarea comenzii împreună cu servirea sunt impecabile pentru satisfacerea clienților. Atitudinea angajaților este foarte importantă în acest domeniu de lucru.

Eficiența angajatilor și timpul de livrare a comenzilor.

Analizat workflow-ul și eficiența angajaților pe termen lung pentru a putea aduce optimizări modelului de lucru.

Asumă-ți pierderile operaționale și nu compromite niciodată calitatea și prospețimea preparatelor pentru un câștig sporit.

Stabilirea identității vizuale a brand-ului (branding-ul visual, ambalaje personalizate, meniuri personalizate, șervețele personalizate, logo, branding book).

Folosește rating-urile și feedback-urile clienților pentru a imbunatăți serviciile oferite.

COSTURI:

9.000 € - Rulotă;

4.000 €  – Echipamentul interior;

5.000 €  – Redecorarea interiorului;

3.000 € – Extra;

   500 € – Cheltuieli de marketing.

21.000 – COST TOTAL

 

 Dacă iți dorești un loc unde să poți discuta planul tău de afacere cu alte persoane, să ceri o părere sau să mă întrebi pe mine despre planul tău de afacere, o poți face în grupul nostru de discord (click) unde avem o secțiune dedicată pentru business.