Colaborare Volkswagen - Bosch. Un Soft Autopilot Revolutionar?

    Cariad, filiala de software a Volkswagen, și furnizorul de automobile Bosch au format un parteneriat pentru a dezvolta un software pentru conducerea automată care să fie utilizat în vehiculele de pasageri ale Volkswagen, au anunțat marți companiile într-o declarație comună.

    Software-ul va permite așa-numitul "nivel 2" de conducere autonomă - care constă în conducerea fără mâini libere în orașe, în zonele rurale și pe autostradă - precum și un sistem de "nivel 3" care preia toate funcțiile de conducere pe autostradă. Conducerea de nivel 2 ar urma să fie instalată pe vehiculele Volkswagen în 2023.

    Software-ul și părțile sale componente ar putea fi utilizate ulterior în vehiculele altor producători auto, se arată în comunicat, fără a preciza când s-ar putea întâmpla acest lucru.

    Parteneriatul este a doua colaborare majoră anunțată până acum în acest an de cele două companii, care săptămâna trecută au declarat că vor înființa o societate mixtă până la sfârșitul acestui an pentru a dota fabricile de celule de baterii cu utilaje.

    Companiile nu au dezvăluit cât de mult vor investi în niciunul dintre cele două parteneriate.

    Atât Volkswagen, cât și Bosch și-au grupat la nivel intern diviziile de software în unități unice, în încercarea de a-și consolida oferta în fața concurenței generate în principal de Tesla, precum și de companii precum Alphabet care se aventurează tot mai mult în sectorul auto.

    Volkswagen își propune ca unitatea sa de software, Cariad, să furnizeze 60% din software-ul din vehiculele Volkswagen până în 2025, față de 10% când unitatea a fost înființată în 2020.

    Cu toate acestea, concurența pentru talente este acerbă, iar investiția inițială ridicată pentru dezvoltarea capacităților software de la zero, într-un moment în care mulți producători auto au nevoie de fonduri și pentru electrificarea și dezvoltarea de baterii, înseamnă că unii formează parteneriate.

    Bosch și Daimler au anunțat în 2017 planuri de a construi o flotă comună de conducere automată "robo-taxi", ajungând la un nivel 5 de conducere automată "Level 5", care ar oferi mașinii control total - dar parteneriatul a fost anulat în 2021, la câteva luni după ce directorul executiv al Daimler a subliniat costurile și riscurile ridicate implicate.