Ce Se Intampla Cu Starbucks si Care Va Fi Traseul Acesteia in Piata?
Starbucks Corp (SBUX.O) va majora prețurile meniului în 2022 și va reduce unele cheltuieli pentru a compensa creșterea costurilor cu forța de muncă și cu bunurile, în condițiile în care creșterea cazurilor de COVID-19 a determinat lanțul de cafenele să reducă estimările privind profiturile din acest an.
Compania a ratat estimările privind profiturile trimestriale și vânzările comparabile, deoarece varianta Omicron, care se răspândește rapid, a dus, de asemenea, la redeschiderea cu întârziere a birourilor și la noi restricții în China, piața cu cea mai rapidă creștere a companiei.
Acțiunile au scăzut ușor în tranzacțiile extinse, după o scădere de 16% în luna Ianuarie.
Restaurantele plătesc mai mult pentru orice, de la pui și ulei de gătit la servicii de ambalare și transport, pe fondul unei inflații record și al întreruperilor de către COVID-19, iar multe dintre ele, inclusiv Starbucks, au majorat salariile pe fondul lipsei de forță de muncă.
Costurile suplimentare s-au simțit în marje. Profiturile McDonald's au ratat și ele estimările atunci când s-au raportat rezultatele pentru al patrulea trimestru.
În mod similar, Starbucks a raportat profituri de 72 de cenți pe acțiune, ratând estimările Wall Street de 80 de cenți. Compania și-a revizuit prognoza de creștere a profitului ajustat pe acțiune pentru 2022 la 8-10%, de la cel puțin 10% anterior. Lanțul cu sediul în Seattle - ai cărui angajați din peste 50 dintre magazinele sale din SUA încearcă să se sindicalizeze - a plătit, de asemenea, mai mult pentru instruirea noilor angajați și pentru ca aceștia să se izoleze după expunerea la COVID-19.
"Când a început valul Omicron, costurile inflaționiste și lipsa de personal au fost amplificate, cu mult peste așteptările noastre", a declarat directorul general Kevin Johnson în timpul unei convorbiri cu investitorii.
După ce a majorat prețurilemeniurilor în octombrie și ianuarie, lanțul intenționează să le majoreze din nou în 2022 și va reduce cheltuielile pentru marketing și promoții, a spus Johnson. Starbucks nu a precizat produsele pentru care va majora prețurile.
Vânzările comparabile la nivel global au crescut cu 13% în primul trimestru încheiat la 2 ianuarie, a precizat Starbucks, în timp ce analiștii chestionați de Refinitiv IBES se așteptau la o creștere de 13,2%.
Vânzările în magazinele similare din divizia internațională au scăzut cu 3%, reflectând o scădere de 14% în China. Analiștii se așteptau la o creștere de 0,5% în segmentul internațional.
Mai multe orașe din China au închis zonele de scaune și au restricționat circulația pentru a limita COVID-19 înainte de Jocurile Olimpice de iarnă, lovind veniturile lanțului de cafenele. De asemenea, marca a fost criticată în țară după ce un raport a afirmat că două dintre magazinele sale au folosit ingrediente expirate. Vânzările comparabile din Statele Unite au urcat cu 18%, beneficiind de noile băuturi reci, de prețurile mai mari și de creșterea numărului de membri cu recompense.
Veniturile nete totale au crescut cu 19%, la 8,1 miliarde de dolari, în timp ce analiștii se așteptau la 7,95 miliarde de dolari.